Video Aspect Ratio: 4:1

Digital Broker - De Digitale Verzekeringsmakelaar

Met 5 nieuwe top webinars de zekerste weg naar jouw digitalisering

Hieronder kan je de replays bekijken van de voorbije webinars

Best practice conforme compliance processen

Zorg ervoor dat je als kantoor compliant bent en er voordelen uithaalt

Dinsdag 21 december 10u - 12u

Compliance is een realiteit waar je moet mee rekening houden, maar tegelijk een enorme opportuniteit omdat de informatie die we moeten verzamelen ook waardevol is. Collega’s, experten en organisaties leggen ons daarom uit hoe je enerzijds met de juiste aandacht voor processen compliant werkt, en anderzijds ook hoe je door alle verantwoordelijkheid een waardevolle vertrouwensband kan opbouwen met de klant. We bekijken samen handleidingen en praktische tips, en delen zoals steeds ervaringen met de deelnemers, zodat we leren hoe andere collega verzekeringsmakelaars dit concreet aanpakken.

Wat mag je verwachten?

  • Een hands-on uitleg hoe je als kantoor compliant bent
  • Bespreking hoe je die informatieverplichting omzet in een kennis opportuniteit om je klant lange termijn waarde te beden
  • Best practices van collega verzekeringsmakelaar die zelf komen uitleggen hoe ze compliant werken, met concrete voorbeelden van de tools en procedures die ze daarbij gebruiken
  •  Bespreking van de software die interessant is om je hierin te versterken
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor jouw vragen en antwoorden


Je krijgt alle informatie en toegang tot de Digital Broker community waar je alle tools, video’s en tips vindt. Je kan meedoen aan discussies, elkaar helpen en ervaringen uitwisselen. De webinars zijn live, we lanceren polls en bieden alle mogelijkheid tot interactie met de experten en je collega’s, zodat we ervaring uitwisselen leren van elkaar.

Best practice klanten aantrekken met sterke online communicatie

De customer journey: trek de klant aan, communiceer handig en geautomatiseerd, overtuig en verzamel zijn gegevens

Dinsdag 26 oktober 10u - 12u

We bespreken de customer journey, je communicatie en de bijbehorende processen: hoe komt de klant tot bij jullie via reviews, zoekmachine Google over sociale media tot bij een goed converterende website die geïnteresseerde klanten registreert. Hoe overtuig je de online klant en maak je het zo makkelijk mogelijk om de beslissende stap te zetten? We bespreken voorbeelden van collega’s die sterk, eenduidig en geautomatiseerd communiceren naar hun klanten via hun online media en slimme communicatie tools. Je krijgt concrete tips van onze experten en partners, die je onmiddellijk kan implementeren.


Wat mag je verwachten?

  • Praktijkgetuigenis van collega verzekeringsmakelaar die zijn best practice toelicht: hoe komen klanten stap voor stap tot bij hen, hoe genereren zij leads, welke tricks en online tools gebruiken ze
  • Bespreking van software oplossingen waarmee je geautomatiseerd klanten kan overtuigen en helpen, hoe ze slim werken voor jou en de klant
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor jouw vragen en antwoorden
  • Een praktische eBook over klanten aantrekken met sterke online communicatie waarmee je direct aan de slag kan


Je krijgt alle informatie en toegang tot de Digital Broker community waar je alle tools, video’s en tips vindt. Je kan meedoen aan discussies, elkaar helpen en ervaringen uitwisselen. De webinars zijn live, we lanceren polls en bieden alle mogelijkheid tot interactie met de experten en je collega’s, zodat we ervaring uitwisselen leren van elkaar.


Het beste uit je klantrelatie halen

Best practice: slim en online samenwerken naar een lange termijn win-win relatie

Dinsdag 9 november 10u - 12u

Eens je klant aan boord is, is het belangrijk maar vooral heel interessant voor zowel de klant zelf, als zijn vertrouwenspersoon de verzekeringsmakelaar, om een goedelangetermijn relatie uit te bouwen. Dé trend is om met de juiste tools goed online samen te werken, waardoor informatie delen ook voor de klant interessant en relevant wordt. We nemen je mee in de best practices van collega’s die uitleggen hoe zij de klantrelaties sterk onderhouden in een win-win verhaal. Ze delen relevante informatie, automatiseren frequente online contacten, verzamelen constant info en creëren zo relevante inzichten en overzichten met meerwaarde voor hun cliënteel.


Wat mag je verwachten?

  • Best practices van collega verzekeringsmakelaar die zelf uitleggen hoe ze werken en welke tools ze gebruiken om maximaal gebruik te maken van online tools die hun klantenrelatie schaalbaar versterken
  • Bespreking van de software oplossingen met concrete meerwaarde waarmee je geautomatiseerd met je klanten online informatie uitwisselt
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor jouw vragen en antwoorden


Je krijgt alle informatie en toegang tot de Digital Broker community waar je alle tools, video’s en tips vindt. Je kan meedoen aan discussies, elkaar helpen en ervaringen uitwisselen. De webinars zijn live, we lanceren polls en bieden alle mogelijkheid tot interactie met de experten en je collega’s, zodat we ervaring uitwisselen leren van elkaar.

Uitbouwen van de vertrouwensrelatie met meer diensten

Zo bouw je een levenslange relatie uit met meer diensten voor je klant

Dinsdag 23 november 10u - 12u

De belangrijkste component van een goede klantrelatie is de vertrouwensband, waardoor je als verzekeringsmakelaar het aanspreekpunt bent voor heel wat zaken. Tegelijk komen banken en andere spelers met een steeds ruimer aanbod. Collega verzekeringsmakelaars komen uitleggen hoe ze een one-stop-shop zijn voor hun klanten, zo hun eerste aanspreekpunt blijven en tegelijk focussen op verzekeringen en financiële diensten met duidelijke waarde voor beiden. We analyseren de trends en tonen de best practices.


Wat mag je verwachten?

  • Bespreking van de trends aan de hand van cijfers
  • Best practices van collega verzekeringsmakelaar die zelf komen uitleggen hoe ze werken, welke diensten belangrijk zijn in de uitbouw van de one-stop-shop en welke rol die diensten spelen in hun differentiatie of concurrentie met online verzekeraars of banken
  • Bespreking van de tools en diensten die interessant zijn om aan te bieden, en hoe je dat doet in win-win relatie met partners
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor jouw vragen en antwoorden


Je krijgt alle informatie en toegang tot de Digital Broker community waar je alle tools, video’s en tips vindt. Je kan meedoen aan discussies, elkaar helpen en ervaringen uitwisselen. De webinars zijn live, we lanceren polls en bieden alle mogelijkheid tot interactie met de experten en je collega’s, zodat we ervaring uitwisselen leren van elkaar.

Best practice efficiënte interne processen: zorgen voor een goed georganiseerde interne opvolging

De interne customer journey: hoe wordt de klant goed ontvangen, bediend en opgevolgd door een goed georganiseerd team

Dinsdag 7 december 10u - 12u

Een efficiënte digitale organisatie is een cruciaal onderdeel van je kantoor, is perfect haalbaar én een van de pijlers van de waardering van je kantoor. We bespreken daarom samen goede voorbeelden van team workflows voor een vlotte opvolging van de klantendossiers. Collega verzekeringsmakelaars komen zelf uitleggen hoe zij goed georganiseerd werken, welke tools ze daarvoor gebruiken en delen hun lessons learned. Zorg ervoor dat je organisatie vlot draait, ook als je er niet bent. We bespreken samen met de deelnemers hoe jij ook concrete stappen kan zetten.

Wat mag je verwachten?

  • Best practices van collega verzekeringsmakelaar waarvan we de workflows bespreken die je zelf kan toetsen aan je eigen kantoor
  • We tonen schema’s en bespreken de tools en software waarmee andere verzekeringsmakelaars zich goed digitaal organiseren 
  •  Bespreking van de software oplossingen met concrete meerwaarde waarmee je geautomatiseerd met je klanten online informatie uitwisselt
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor jouw vragen en antwoorden
  • Een praktische eBook over klanten aantrekken met sterke online communicatie waarmee je direct aan de slag kan


Je krijgt alle informatie en toegang tot de Digital Broker community waar je alle tools, video’s en tips vindt. Je kan meedoen aan discussies, elkaar helpen en ervaringen uitwisselen. De webinars zijn live, we lanceren polls en bieden alle mogelijkheid tot interactie met de experten en je collega’s, zodat we ervaring uitwisselen leren van elkaar.